Släktforskning

Vill du veta mer om din bakgrund och forska i ditt släktträd? Eller släktforskar du redan men tycker det skulle vara kul att släktforska tillsammans med andra?

Vi är några i föreningen som släktforskar och tycker det vore skoj att träffas för att t ex ge varandra tips, hjälp m m. Föreningen börjar därför med släktforskarträffar under hösten. Träffarna är både för dig som funderar på att börja släktforska och för dig som har vana. Det blir var tredje onsdag, 17.00- ca 20.00, med start den 18 oktober och varannan tisdag, 11.00- ca 14.00 med start den 24 oktober. Träffarna är i föreningens lokaler i Folkets Hus.

Det behövs tillgång till egen bärbar dator. För dig som är ny och funderar på att börja släktforska kan ev få låna en dator i början men tillgången är begränsad.

OBS Detta är ingen släktforskningskurs! Finns det ett behov för en kurs så startar vi en.

Information fås av Gösta Andersson 0736-39 35 23.

Välkomna

50 000 starka skäl att bli medlem