Årsmöte 2012

Reumatikerföreningen Uddevalla hade sitt årsmöte den 7 mars på HSO-center. Ordförande Ulla Fagerberg hälsade alla välkomna och öppnade årsmötet. En parentation hölls över medlemmar som avlidit under året.

Till årsmötesordförande valdes sedan Steinar Wahlsö Kanstad och Kristina Kullin valdes till sekreterare. Föreningsstyrelsen hade till årsmötet förslag på tre motioner. Efter en kort debatt där mötesordförande hade synpunkter på motionerna beslutade årsmötet att bifalla motionerna. En av motionerna fick en tilläggs att- sats.

Ulla tackade för visat intresse och talade om att styrelsen hade beslutat att istället för blommor har styrelsen satt in pengar på Unga Reumatiker fonden.

Därefter blev det smörgåstårta med kaffe och dopp. Ett lotteri såldes också med många fina vinster.

Efter valen har föreningens styrelse följande utseende: Ulla Fagerberg ordförande, Lena Olsson vice ordförande, Britt-Marie Nyckel kassör, Rigmor Norgren ledamot, Pia Lysberg ledamot, Siw Lindqvist ersättare och Gösta Andersson ersättare.

Vid konstitueringen fördelades uppdragen enligt följande: Ulla studiekommitté, Lena diagnosombudsansvarig, Britt-Marie registeransvarig, Rigmor sekreterare, ABF- och HSO ombud, Pia pressansvarig, ABF- och HSO ombud och studiekommitté, Siw v sekreterare och diagnosombud, Gösta studieorganisatör, studiekommitté, webbansvarig och diagnosombud och Maud Petersson diagnosombud.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!